Uppdatera din webbläsare

Det verkar som du använder en webbläsare som vi tyvärr inte kan garantera fullständig funktionalitet i.
Klicka här för att läsa mer om att uppdatera webbläsaren.

Dina ansökningar

Här kan du kan se de utkast till ansökningar som du ännu inte skickat in. Tänk på att tjänsten är i dagsläget anpassad för följande åtgärder: fastighetsreglering, avstyckning, klyvning och sammanläggning. Vill du ansöka om någon annan åtgärd, t.ex. ledningsrätt, hittar du blanketter för det här.

Beroende på omfattningen kan din ansökan ta olika lång tid att slutföra, men räkna med att det kan ta mer än en timme. Du kan alltid återkomma och fortsätta med din ansökan senare.

Ansökningar

  • edit

    Ansökan

    Påbörjad 17 juni 2019 kl. 12:44, uppdaterad 19 september 2019 kl. 12:45

  • edit

    Ansökan

    Påbörjad 17 juni 2019 kl. 12:44, uppdaterad 19 september 2019 kl. 12:45

  • edit

    Ansökan

    Påbörjad 17 juni 2019 kl. 12:44, uppdaterad 19 september 2019 kl. 12:45

  • edit

    Ansökan

    Påbörjad 17 juni 2019 kl. 12:44, uppdaterad 19 september 2019 kl. 12:45

  • edit

    Ansökan

    Påbörjad 17 juni 2019 kl. 12:44, uppdaterad 19 september 2019 kl. 12:45


Du kan ta bort en ansökan om den inte längre är aktuell så länge du inte har skickat in den. När ansökan är färdigifylld och undertecknad samt ev. bilagor är bestyrkta kan du skicka in den. Ansökan kommer då att behandlas och visas som ett pågående ärende.

Dina pågående lantmäteriförrättningar

Här kan du se vilka pågående lantmäteriförrättningar du är berörd av. Efter att en ansökan skickats in kommer den diarieföras som ett eller flera förättningsärenden. Efter några dagar kan du se dina ärenden och ärenden som du berörs av här.

Uppgifterna om ärendet tas bort 30 dagar efter att förrättningen slutförts. Handlingarna finns därefter att nå via tjänsten Min fastighet där du som privatperson kan logga in med e-legitimation. För organisationer krävs därefter ett abonnemang på tjänsten ArkivSök för att komma åt handlingar, klicka på länken för mer information och kostnader. Du kan även vända dig till Lantmäteriets kundcenter på 0771-63 63 63.

Filtrering

date_range

Lantmäteriförrättningar, stigande ansökansdatum

  • Ärende Ä123456

    Villa, ansökan inkommit, ankomstdatum 23 september 2019

  • Ärende Ä123456

    Villa, ansökan inkommit, ankomstdatum 23 september 2019

Hur loggar jag in?

För att logga in i tjänsten behöver du e-legitimation på din dator (utfärdat av BankID, Telia eller Nordea) eller Mobilt BankID på din mobila enhet.

Använder du BankID på dator? Då behöver du eventuellt ladda ned en ny version av programmet på din dator.linkLäs mer på BankID:s webbplats.